.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
محتشمی و راز شکست اصلاح طلبان !!
علت شكست جريان اصلاحات آن بود كه برخي شعارهايي كه اعلام كرده بودند، فراموش كردند و شعارهاي چون دموكراسي و آزادي عملات جاي خود را به ديكتاتوري حزبي ...
محتشمی و راز شکست اصلاح طلبان !!

عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز با اشاره به شكست اصلاح طلبان گفت: علت شكست جريان اصلاحات آن بود كه برخي شعارهايي كه اعلام كرده بودند، فراموش كردند و شعارهاي چون دموكراسي و آزادي عملات جاي خود را به ديكتاتوري حزبي داد.    
 
به گزارش شمال نیوز به نقل روابط عمومي حزب مردم‌سالاري، علي‌اكبر محتشمي پور امروز در مراسم افتتاحيه اردوي تابستاني حزب مردم‌سالاري كه با شعار « ائتلاف ملي براي انتخابات مجلس اصلاح طلبان معتدل» با حضور دبير كل، اعضاي شوراي مركزي، دبيران استان‌ها و روساي ستادهاي انتخاباتي اين حزب در مازندران برگزار شد، افزود: برخي تا وقتي انتخاب نشده‌اند شعارهاي بسيار مردم‌پسند مي‌دهند ولي وقتي از مرحله انتخاب مي‌گذرند وعده‌هاي خود را فراموش مي كنند.
عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز اظهار داشت: بايد از تجربيات گذشته نظام و انقلاب استفاده لازم را بكنيم و اين تجربيات مي‌تواند در افق آينده كشور موثر باشد، ولي متاسفانه ما، خيلي قدر اين تجربيات را نمي دانيم.
وي با اشاره به حضور خودش در كنگره حزب اصلاح الجزاير گفت: اين حزب از جمله احزابي بود كه در گذشته داراي محبوبيت بود و 70 نماينده در مجلس داشت اما در انتخابات بعدي محبوبيتش افت كرده و در حال حاضر 40 كرسي مجلس را در اختيار دارد، اين كنگره تشكيل شده بود تا به كالبدشكافي عملكردها بپردازند و همچنين از تجربه موفق ديگر كشورها نيز براي بازسازي حزب بهره‌ برده شود. عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز اظهار داشت: علت افت اين حزب اين بود كه رهبر جديد حزب اصلاح الجزاير علي‌رغم آن كه در انتخابات شعارهاي بسيار خوبي داده بود اما كم كم ارتباط رهبر حزب با مردم كم مي‌شود و مظاهر اسلامي كه قبلا رعايت مي كرده است رنگ مي‌بازد و لذا مردم كم كم احساس دوري و جدايي مي‌كنند.
وي گفت: فراموشي مطالبات مردم شكست دولت‌ها و جريان‌هاي سياسي را به دنبال خواهد داشت.
محشتمي‌پور افزود: من در آن جلسه 18 مورد از علل پيروزي انقلاب اسلامي را برشمردم و گفتم كه امام(ره) به تعهداتي كه به مردم داده بودند تا واپسين روزهاي زندگي خويش متعهد ماند و تا آخرين لحظه حياتشان با مردم صادق بودند و آنچه مردم مي گفتند را عمل مي‌كردند و تعهدات را يكي پس از ديگري انجام مي‌دادند.
وي افزود: من در آن اجلاس در الجزاير گفتم كه رمز موفقيت امام(ره) در انقلاب اسلامي آن بود كه هيچگاه مردم را فراموش نكردند.
عضو مجمع روحانيون مبارز در ادامه به خاطره‌اي از دوران مسئوليت وزارت كشور خويش اشاره كرد و گفت: در زمان مسئوليت بنده در وزارت كشور، مسئوليت شهرداري ها با وزارت كشور بود و شوراهاي شهر و روستا هنوز تشكيل نشده بود.
وي تصريح كرد: گزارش‌ها حاكي از آن بود كه نمي‌توان با بودجه آن زمان شهرداري‌ها و شهرها را اداره كرد و مي‌بايست حتما تجديد نظر روي عوارض صورت گيرد.
عضو مجمع روحانيون مبارز افزود: طبق قانون گذشته، تجديد نظر در عواض مي‌بايست با موفاقت رهبر صورت مي‌گرفت، لذا پيش امام (ره) رفتم و موضوع افزايش دريافت عوارض از مردم را مطرح كردم ولي ايشان مخالفت كردند و گفتند پيش ‌آيت الله منتظري برويد، آيت الله منتظري هم بيان كرد كه در هر شهري گروهي شامل امام جمعه، شهردار، فرماندار و نماينده قوه قضائيه تشكيل شود و عوارض در هر شهر را معين كند.
وي افزود: اين طرح سبب مي‌شد تا وحدت رويه در كار نباشد، قاعده مشخصي در كشور نباشد، لذا دوباره پيش امام(ره) رفتيم و ايشان گفتند نزد آيت الله اردبيلي، رئيس قوه قضائيه برويد و اگر تائيد كردند كه افزايش عوارض، تاثيري بر روي زندگي مردم ندارد، بلااشكال است. محتشمي‌پور ادامه داد: پيش آيت الله اردبيلي رفتم و ايشان گفتند كه من كارشناس نيستم و در نهايت نامه‌اي به مهندس موسوي نوشتند كه آيا افزايش عوارض اثر تورمي دارد يا نه، كه مهندس موسوي نيز در جواب گفت بين يك يا دو درصد اثر تورمي دارد.
وي گفت: امام(ره) نيز با توجه به اثر تورمي قيد شده،گفتند كه شما نمي توانيد با زندگي مردم طوري رفتار كنيد كه به آنها فشار بياوريد.
عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز افزود: امام خميني(ره) در سخت‌ترين شرايط، بيش‌ترين توجه را به مردم داشتند و در واقع ايشان اگر مي‌گفتند مردم ولي نعمت‌اند و ما خادم آنها، با عمل نشان مي دادند و حرفشان با عملشان تناقض نداشت.
وي در ادامه به بررسي شكست اصلاح طلبان پرداخت و گفت: علت شكست جريان اصلاحات آن بود كه برخي شعارهايي كه اعلام كرده بودند، فراموش كردند و شعارهاي چون دموكراسي و آزادي عملات جاي خو را به ديكتاتوري حزبي داد.
عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز به عملكرد اصلاح طلبان در مجلس ششم اشاره كرد و گفت: اصلاح طلبان در مجلس ششم به جاي وحدت رويه و انسجام تشكيلاتي، دچار از هم گسيختگي شدند در حالي كه جريان اصلاحات داراي يك فراكسيون اكثريت بود اما عملا شاهد 18 جزيره سياسي پراكنده بوديم.
محتشمي پور گفت: حزبي كه داراي چند نماينده بيشتر در مجلس بود مي‌گفت همه امكانات و اختيارات هيئت رئيسه با كميسيون‌ها بايد در اختيار من باشد.
وي با تحسين نظم تشكيلاتي حزب مردم سالاري، دبير كل اين حزب را فردي صادق دانست كه رفتار دو گانه‌اي در ظاهر و باطن ندارد.
محتشمي پور با تاكيد بر عنصر صداقت در امور سياسي، رفتارهاي چاپلوسانه و تملق گويانه و فريبكارانه برخي افراد را محكوم كرد و گفت: افرادي كه به مردم فخر مي‌فروشند و فكر مي كنند با توزيع بيت‌المال بايد بر آنان منت بگذارند داراي اخلاق معاويه هستند كه مدعي بود اين من هستم كه زندگي شما را تامين مي كنم.

دبير كل دفتر دائمي حمايت از انتفاضه فلسطين با اشاره به سالگرد جنگ 33 روزه لبنان گفت: حزب الله لبنان را امام خميني(ره) به وجود آورد و علت اصلي موفقيت حزب الله لبنان و سيد حسن نصرالله همان يكرنگي با مردم و تعهد به شعارها و وعده‌هاي اين جنبش مردمي دانست.
محتشمي پور با ارائه تحليل جامعي از عظمت پيروزي حزب الله لبنان به خاطر مخالفت امام خميني(ره) با اعزام لشكر از ايران به لبنان در ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: امام خميني(ره) معتقد بود كه خود مردم لبنان بايد از خودشان دفاع كنند و لذا حزب الله لبنان با آموزش منظم نظامي رشد كرد و به چنين عظمتي دست يافت كه در طول تاريخ مبارزات كشورهاي اسلامي و عربي توانست اولين بار موجب شكست اسرائيل شود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.39 seconds.